Disini...!!! Bekerja Para Pendiam. Berteriak...!!! Ketika KEBENARAN Terluka, Ketika KEADILAN Terkoyak

Kamis, 28 Juli 2011

Keutamaan Wanita Shalihah


"Dunia adalah kesenangan sementara, dan sebaik-baik kesenangan dunia ialah wanita(istri) yang shalihah." (HR. Muslim)
Wanita shalihah adalah pilhan Allah SWT. didunia ini. Sifat-sifat mereka pun telah dipuji oleh Allah SWT. didalam firman-Nya; "Sesungguhnya lelaki dan wanita yang muslim, lelaki dan wanita mukmin, lelaki dan wanita taat, lelaki dan wanita jujur, lelaki dan wanita sabar, lelaki dan wanita khusyu, lelaki dan wanita bersedekah, lelaki dan wanita berpuasa, lelaki dan wanita yang banyak menyebut nama Allah, Allah telah menyediakan untuk mereka ampunan dan pahala yang besar." (Al Ahzab: 35)
Sabda Rasulullah saw, "Wahai sekalian wanita, sesungguhnya yang paling baik diantara kalian akan memasuki surga sebelum orang yang paling baik dikalangan lelaki. Mereka akan mandi dan memakai minyak wangi dan menyambut suami-suaminya diatas keladai-keledai merah dan kuning. Bersama mereka anak-anak kecil mereka seperti batu permata berkilauan. (Abu Syaikh)
Wanita shalehah adalah suatu nikmat luar biasa dari Allah SWT. Sabda Rasulullah SAW.; "Diantara kebahagian anak Adam, antara lain terdapat dalam tiga hal; Wanita yang shalihah, rumah yang baik dan kendaraan yang baik." (HR.Ahmad)
Barang siapa yang diberi rezeki oleh Allah seorang wanita yang shalihah, maka Allah telah menolong separuh imannya. Karenanya bertaqwalah kepada Allah untuk separuh yang lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

 
Support : Copyright © 2011. sudarmin paliba - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by CaraGampang.Com
Proudly powered by Blogger